The House of the Devil - Ti West (2009)
Moderator: jogiwan
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Re: The House of the Devil - Ti West (2009)
Erscheint voraussichtlich am 15.09.2021 bei Cinestrange Extreme noch einmal als Blu-ray/DVD-Kombination in x verschiedenen Mediabooks:
Cover A, limitiert auf 222 Exemplare
Cover B, limitiert auf 111 Exemplare
Cover C, limitiert auf 111 Exemplare
Cover D, limitiert auf 111 Exemplare
Extras:
- 24-Seitiges Booklet „in Teufels Küche“ von Andreas Köhnemann
- Behind the Scenes „In the house of the Devil“
- deleted Scenes
- Audiokommentare
- ungeschnittenes Material
Quelle: OFDb-Shop
Cover A, limitiert auf 222 Exemplare
Cover B, limitiert auf 111 Exemplare
Cover C, limitiert auf 111 Exemplare
Cover D, limitiert auf 111 Exemplare
Extras:
- 24-Seitiges Booklet „in Teufels Küche“ von Andreas Köhnemann
- Behind the Scenes „In the house of the Devil“
- deleted Scenes
- Audiokommentare
- ungeschnittenes Material
Quelle: OFDb-Shop
Ein-Mann-Geschmacks-Armee gegen die eingefahrene Italo-Front (4/10 u. 9+)Onkel Joe hat geschrieben:Die Sicht des Bux muss man verstehen lernen denn dann braucht man einfach viel weniger Maaloxan.
Diese Filme sind züchisch krank!
Re: The House of the Devil - Ti West (2009)
Wurde auch eine neue Synchronisation angefertigt?
The House of the Devil ist ein Meisterwerk und hätte eine ordentliche deutschsprachige Synchro verdient.
The House of the Devil ist ein Meisterwerk und hätte eine ordentliche deutschsprachige Synchro verdient.
In welchem Jahr spielt der Film eigentlich? Das wird nicht explizit erwähnt. 1983?https://en.wikipedia.org/wiki/The_House_of_the_Devil#Production hat geschrieben:The film was shot in Connecticut. Taking place in the 1980s, the film was made with 16mm film, giving it a retro stylistic look that matched the decade. Similarly, some aspects of the culture of the 1980s (i.e. feathered hair, Samantha's 1980 Sony Walkman, The Fixx's 1983 song "One Thing Leads to Another", The Greg Kihn Band's 1981 song "The Breakup Song (They Don't Write 'Em)", and the Volvo 240 sedan) are seen in the film as signifiers of the decade. The cinematography of the film also reflects the methods used by directors of the time. For instance, West often has the camera zoom in on characters (rather than dolly in as is now common in film), a technique that was often used in horror films of the 1970s and continued to be used into the 1980s. Other stylistic signifiers include opening credits (which became less common in films in the decades after the 1980s) in yellow font accompanied by freeze-frames and the closing credits being played over a still image of the final scene.