Swedisch Sensationsfilms - Daniel Ekeroth -
Moderator: jogiwan
Swedisch Sensationsfilms - Daniel Ekeroth -
Swedish Sensationsfilms: A Clandestine History of Sex, Thrillers, and Kicker Cinema
Autor: Daniel Ekeroth
Verlag: Bazillion Points
Format: Paperback / 328 Seiten
Sprache: Englisch
Inhalt:
Sweden’s place in film history is secure and prominent. Swedish films are associated internationally with Ingmar Bergman’s successful and high quality works. However, another breed of Swedish film is notorious for its laissez-faire attitude towards nudity, relaxed sexuality, drugs, and shocking violence. Produced in the backyard of the Swedish film industry, these sexually daring films join countless sensational Swedish movies dealing with shocking or taboo subjects—street punks, space aliens, hard drugs, and drunken vikings. Other efforts are simply too strange and Swedish to ignore. Once again, Swedish Death Metal author Daniel Ekeroth delves into the arcane culture of his homeland, returning with the first comprehensive overview of “Sensationsfilms”—Swedish Exploitation Cinema.
(quelle: amazon.com)
Autor: Daniel Ekeroth
Verlag: Bazillion Points
Format: Paperback / 328 Seiten
Sprache: Englisch
Inhalt:
Sweden’s place in film history is secure and prominent. Swedish films are associated internationally with Ingmar Bergman’s successful and high quality works. However, another breed of Swedish film is notorious for its laissez-faire attitude towards nudity, relaxed sexuality, drugs, and shocking violence. Produced in the backyard of the Swedish film industry, these sexually daring films join countless sensational Swedish movies dealing with shocking or taboo subjects—street punks, space aliens, hard drugs, and drunken vikings. Other efforts are simply too strange and Swedish to ignore. Once again, Swedish Death Metal author Daniel Ekeroth delves into the arcane culture of his homeland, returning with the first comprehensive overview of “Sensationsfilms”—Swedish Exploitation Cinema.
(quelle: amazon.com)
it´s fun to stay at the YMCA!!!
» Es gibt 1 weitere(n) Treffer aus dem Hardcore-Bereich (Weitere Informationen)
Re: Daniel Ekeroth - Swedisch Sensationsfilms
Ich meine darüber im VideoWatchdog eine ziemlich schlechte Kritik gelesen zu haben. Suche ich bei Gelegenheit mal raus.
Früher war mehr Lametta
***************************************************************************************
Filmforum Bremen
Weird Xperience
***************************************************************************************
Filmforum Bremen
Weird Xperience
das hab ich heute ganz günstig am Marketplace gekauft - aus der Baustelle kenn ich ja nicht wirklich viele Titel, daher bin ich gespannt. Sobald ich das Buch hab, gibts weitere Infos!
- Nello Pazzafini
das ist schon ganz brauchbar und vor allem das einzigste welches mir bekannt ist in englischer sprache. Der Autor ist ja schon ein Begriff von seinem "Schwedischer Death Metal" Buch - das kennt sicher der Bux und der Dottore Mich allerdings interessieren dann die Schweden doch zu wenig als das ich mich begeistern könnt dafür aber da ich gern generell über Film auch nur lese und dann nicht einmal das alles sehen muss hab ich mir das auch zugelegt......
Re: Swedisch Sensationsfilms - Daniel Ekeroth -
Also mein erster Eindruck ist zwar nicht sensations-onell, aber doch ziemlich brauchbar. Ekeroth listet viele Filme auf, von denen wohl die Wenigsten hier schon jemals etwas gehört hat. Jeder Streifen wird inhaltlich auf einer Seite kurz vorgestellt und dazu gibt es Filmplakate, Fotos und Aushangmaterial. Sicherlich kein Must-Have, aber zum kleinen Tarif, kann man sich diesen Einblick in schwedische Exploitationfilme ruhigen Gewissens ins heimische Regal stellen.